List of all presentations

A detailed overview of all events can be found in the conference planner.

Filter
Code
Title
118287
Nachhaltigkeit in der Fremdsprachenlehre am Beispiel eines Nationalparks: Sprachenübergreifendes Arbeiten im Rahmen eines interdisziplinären Projekts
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 6. Fostering sustainable work and learning
H. Stiebeler Speaker TU MünchenC. Thunstedt Speaker TU München
119019
The kids are alright - Auswertung einer Podiumsdiskussion mit Studierenden
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 4. Using AI in a meaningful and responsible way
D. Hartkopf Speaker TUM Sprachenzentrum
119021
Jede Sprache zählt: Was wir alle sagen können!
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 7. Indentifying, embracing and encouraging multilingualism
A. Grimm Speaker Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
119104
KI im Einsatz - Übungen zum wissenschaftlichen Schreiben
Workshop (40 min) 4. Using AI in a meaningful and responsible way
N. Huson Speaker
119236
Vermittlung von Deutsch als Fach- und Berufssprache für internationale Studierende englischsprachiger Studiengänge: Umsetzungspotenziale und -grenzen
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 8. Unlocking new target groups and spheres of application
M. Adams Speaker Universität Kassel
119325
Studierende zu zukünftigen Sprachbegleiter*innen für Universitäten, Schulen und andere Ehrenämter ausbilden
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 3. Cutting edge professional development for language teachers
E. von Hagen Speaker Universität Oldenburg, Oldenburg
119470
AI-Powered Tools in an L2 Writing Classroom: A Survey of Student and Instructor Perspectives
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 4. Using AI in a meaningful and responsible way
T. Müller-Lyaskovets Speaker Technische Universität (TU) DortmundM. Syrou Technische Universität DortmundO. Horner University of Minnesota - Twin Cities
119549
Hybridität als innovatives und modernes Konzept im DaF-Unterricht – ein Praxisbeispiel
Workshop, 80 min Presentation outside the conference strands
R. Halfmann Speaker Johannes Gutenberg - Universität Mainz
119588
FLIP: Ein Innovativer Ansatz für Flexibles und Individuelles Sprachenlernen
Workshop outside conference strands (60 min) Presentation outside the conference strands
M. Rojas Riether Speaker Ludwig-Maximilians-Universität München
119611
Learning by doing: Virtual exchange in EFL teacher education
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 3. Cutting edge professional development for language teachers
S. Reader Speaker Technische Universität Chemnitz
119638
The power of story: Tapping into unique cultural experiences to promote cross-cultural understanding and learner engagement.
Workshop (40 min) 2. Recognising and implementing diversity
T. Shyian Speaker Hochschule Bochum
119685
Sensibel für sich und andere? Fremdsprachenstudierende erforschen ihre Diversität
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 2. Recognising and implementing diversity
H. Dausend Speaker Technische Universität Chemniz
119856
Building a more inclusive English language classroom: Students with ADHD
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 2. Recognising and implementing diversity
W. Allan Speaker Hochschule für Wirtschaft und Recht Berlin (HWR Berlin)
119918
Rethinking Language Education: Leveraging International Assessments for Inclusivity and Innovation
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 2. Recognising and implementing diversity
C. Werner Speaker ETS
119919
What skills do secondary and tertiary language teachers need to tackle new challenges?
Workshop, 80 min 3. Cutting edge professional development for language teachers
I. Fandrych Speaker Friedrich-Alexander Universität Erlangen-Nürnberg (FAU)P. Gahman Speaker Friedrich-Alexander Universität Erlangen-Nürnberg (FAU)A. Geppert Speaker Friedich-Alexander-University Erlangen-Nuremberg (FAU)S. Kollmann Speaker FAU Erlangen NürnbergI. Zwanger Speaker FAU Erlangen Nürnberg
119928
Mündliche Wissenschaftssprache als Lehr- und Lerngegenstand im studienbezogenen Sprachunterricht
Workshop, 80 min 10. Establishing panlinguistic perspectives on academic language
K. Stezano Cotelo Speaker Goethe-Universität FrankfurtS. Rahn Speaker Freie Universität BerlinM. Wichmann Speaker Ruhr-Universität BochumA. Schilling Speaker Universität Münster
119936
Neue empirisch basierte Zugänge zur Mehrsprachigkeit: Eine positive Vision für die Schule
Workshop outside conference strands (60 min) Presentation outside the conference strands
B. Mertins Speaker TU DortmundK. OdermannJ. AlipaßM. Fatemi
120009
Mehrsprachig begrüßen? – Ein Beitrag zur Mehrsprachigkeitsdidaktik
Workshop (40 min) 7. Indentifying, embracing and encouraging multilingualism
A. Lavagno Speaker Universität BremenP. Kucera Speaker C. Rodewald Speaker
120012
Vielfalt – (k)ein Thema im Fremsprachenunterricht?
Workshop, 80 min 2. Recognising and implementing diversity
S. Heine Speaker TU Berlin
120020
Title: CLIL in Interdisciplinary Team Teaching in Higher Education: A Language Centre’s Perspective
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 8. Unlocking new target groups and spheres of application
E. Ahlberg Speaker Carl von Ossietzky University of Oldenburg
120034
Internationale Weinwirtschaft BSc. - bringing more academic-oriented content into English classes
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 10. Establishing panlinguistic perspectives on academic language
A. Batten Speaker Hochschule Geisenheim UniversityE. Gledhill-Schmitt Speaker Hochschule Geisenheim University
120059
Selling writing to business students: Bridging expectations and contexts
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 10. Establishing panlinguistic perspectives on academic language
R. Lindner Speaker Universität PaderbornJ. Davies Speaker Universität Münster
120075
Activating multiple literacies through research discourse
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 9. Enabling, implementing and supporting self-directed learning
B. DeCot Speaker Paderborn UniversityA. Ziemniak Speaker Paderborn University
120132
EAP across Borders: Teaching the Linguacultural Specifics of EAP to International Student Groups
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 10. Establishing panlinguistic perspectives on academic language
E. Dovhaniuk Speaker Universitaet OsnabrueckF. Lauterbach Speaker Universitaet Osnabrueck
120141
Einsatz von Studierenden erstellten Podcasts zur Förderung des Lernens und Lehrens sprachlicher Vielfalt
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 7. Indentifying, embracing and encouraging multilingualism
E. Tchernega Meinert Speaker Frankfurt UAS
120192
Connecting Through Language: Enhancing Diversity and Strengthening Academic Bonds through Multilingual and Cultural Exchange
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 7. Indentifying, embracing and encouraging multilingualism
E. Tchernega Meinert Speaker FRA University of Applied SciencesA. Bueno Belloso Speaker FRA University of Applied Sciences
120229
Introducing a career pathway for (language) teaching staff in a traditional research-intensive university
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 1. Language centres and (higher education) policy changes
K. Ottewell Speaker University of Cambridge, United Kingdom
120230
Writing across Cultures – supporting PG students whose first language is not English to develop their discipline-specific academic literacy
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 10. Establishing panlinguistic perspectives on academic language
K. Ottewell Speaker University of Cambridge, United Kingdom
120361
Lern-Organizer als Instrument zur Förderung der Lernautonomie
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 9. Enabling, implementing and supporting self-directed learning
B. Fuchs Speaker Die Rheinische Friedrich-Wilhelms-Universität Bonn
120374
C-Tests für die Einstufung kalibrieren – ein Vorschlag aus der Praxis für die Praxis
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 5. Supporting, assessing and certifying the development of language skills
A. Schön Speaker Technische Universität Berlin
120445
Creative Approach to Language Teaching (CALT) re-visited: A critical analysis of the AI use for creativity purposes
Workshop, 80 min Presentation outside the conference strands
L. Stepanek Speaker Masaryk University
120549
Mehrsprachigkeit in (sprachen)politischen Zusammenhängen – Die Bedeutung von Sprachenzentren für den Bildungsauftrag von Hochschulen
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 1. Language centres and (higher education) policy changes
S. Nölle-Becker Speaker Technische Universität Darmstadt
120572
DaF: Wissenschaftliches Schreiben in den MINT-Fächern - ein Best-Practice-Beispiel
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 10. Establishing panlinguistic perspectives on academic language
M. Pandey Speaker Sprachenzentrum Universität Stuttgart
120596
Sprachenzentren im Aufbruch - oder im Abbau? Über Umorganisation, Sparzwänge, Veränderungsbedarf und Wege aus der Defensive
Workshop (40 min) 1. Language centres and (higher education) policy changes
S. Schmidt Speaker Frankfurt University of Applied Sciences
120680
Engaging with EMI from a multilingual perspective: Using language awareness to promote communicative competence and foster diversity in English Medium master’s programmes
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 6. Fostering sustainable work and learning
M. Lipinski Speaker TU Darmstadt
120798
Treffen des Netzwerks „Sprachlernberatung/Sprachlerncoaching“
Workshop outside conference strands (60 min) Presentation outside the conference strands
C. Hagen Speaker Friedrich Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg (FAU) C. Lehker Speaker Universität PotsdamC. Saunders Speaker Humbold-Universität zu BerlinE. Spänkuch Speaker Ruhr Universität Bochum (RUB) G. Tassinari Speaker Freie Universität Berlin (FUB)
120876
Wenn der ganze Körper erzählt: Potenziale des Kamishibai für das mündliche Erzählen im beginnenden DaF-Unterricht mit Studierenden
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 8. Unlocking new target groups and spheres of application
A. Gausepohl Speaker Universitität Münster
120920
Creating Wicked Students: Interkulturelle und sprachliche Kompetenz durch Design Thinking in der Ingenieurausbildung
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 8. Unlocking new target groups and spheres of application
A. Hövener Speaker Fachhochschule MünsterG. Alonso Speaker Fachhochschule Münster
120934
Kommunikation im universitären Alltag auf A1: Ein bedarfsorientiertes Kurskonzept für semestervorbereitende Sprachkurse.
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 8. Unlocking new target groups and spheres of application
A. Burmester Speaker Sprachenzentrum der Philipps-Universität Marburg
121111
Learning Communities in Selbstlernzentren fördern
Workshop outside conference strands (60 min) Presentation outside the conference strands
M. Tassinari Speaker Freie Universitaet BerlinC. Hagen Speaker FAU Erlangen NürnbergA. Müller-Karabil Speaker Universsität Bremen
121144
A1 hochschulspezifisch – (Wie) Kann das funktionieren?
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 8. Unlocking new target groups and spheres of application
C. Lehker Speaker Universität Potsdam
121204
The role of university language centers in providing support to EMI faculty
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 8. Unlocking new target groups and spheres of application
Y. Unnold Speaker Fachhochschule Kufstein Tirol Bildungs GmbHC. Schekulin Speaker Fachhochschule Kufstein Tirol Bildungs GmbH
121205
Zeitgemäße Einstufungsverfahren: Wie die Bearbeitungszeit das Antwortverhalten der DaF-Lernenden in einem C-Test beeinflusst – Erkenntnisse aus einer Videoanalyse
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 5. Supporting, assessing and certifying the development of language skills
O. Yazdanfar Speaker Ruhr Universität Bochum (RUB) A. Timukova Speaker RUB/g.a.s.t.A. Drackert Speaker g.a.s.t.
121400
A1, A1, und nochmal A1. Auf der Suche nach neuen Inhalten und Organisationsformen für den universitären Anfänger*innenunterricht. Erfahrungen der BTU Cottbus-Senftenberg.
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 8. Unlocking new target groups and spheres of application
I. Paland-Riedmüller Speaker Gesellschaft für akademische Studienvorbereitung und Testentwicklung e. V. / DUOK. Warchold Speaker Brandenburgische Technische Universität Cottbus-Senftenberg (BTU)
121405
Erststudium in der Fremdsprache Deutsch: sprachliche Studierfähigkeit und bedarfsorientiert fördern (Praxisbericht)
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 10. Establishing panlinguistic perspectives on academic language
V. Mölders Speaker Uni Bonn
121425
Sprachlehre diversitätsgerecht gestalten: Ansätze aus der Praxis
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 2. Recognising and implementing diversity
D. Stecher Speaker Technische Hochschule LübeckN. Dethlefs Speaker Technische Hochschule LübeckX. Martel Speaker Technische Hochschule Lübeck
121427
Schwierige Sprachcoachingsituationen kollegial diskutieren
Moderated discussion (40 minutes) 9. Enabling, implementing and supporting self-directed learning
C. Rodewald Speaker M. Fleiner Speaker D. Manweiler Speaker Universität Bremen
121468
Die Verwendung des "Referenzrahmens für plurale Ansätze zu Sprachen und Kulturen" (REPA) im Sprachunterricht an Sprachenzentren an Hochschulen – Eine praktische und explorative Studie
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 7. Indentifying, embracing and encouraging multilingualism
S. Bergmann Speaker Uni Bremen
121469
Die Professionalisierung der eierlegenden Wollmilchsau – Anforderungsprofile von Sprachlehrkräften an Hochschulen
Workshop, 80 min 3. Cutting edge professional development for language teachers
M. Engelhardt Speaker Carl von Ossietzky Universität Oldenburg
121473
Wie Sprachenzentren heute arbeiten. Online-Umfrage für eine Sprachenzentrums-Typologie
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 1. Language centres and (higher education) policy changes
A. Hettiger Speaker Technische Universität BraunschweigF. Quennet Speaker Universität Marburg
121476
Mehrsprachigkeit in der Sprachenpolitik....und plötzlich sind wir Deutsch-Zentrum
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 1. Language centres and (higher education) policy changes
M. Engelhardt Speaker Carl von Ossietzky Universität Oldenburg
121521
Metacognitive interventions as professional learning process support
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 9. Enabling, implementing and supporting self-directed learning
K. Bieniecka Drzymala Speaker BIEN Language&Coaching
121523
Feedback neu gedacht: KI als Partner im Fremdsprachenunterricht?
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 4. Using AI in a meaningful and responsible way
A. Häusler Speaker Ruhr Universitaet BochumH. Mersmann-Hoffmann Speaker Universität Münster
121525
Viel auf einen Streich: Task/project based learning (TBL/PBL), remote learning and teaching, peer feedback, and transparent continuous assessment
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 9. Enabling, implementing and supporting self-directed learning
M. Hunke Speaker Technische Hochschule Brandenburg | Humboldt-Universität zu Berlin | HAWK | Arden University
121526
How to Grow on a Small Budget: Strategies for Teachers´ Professional Development in Language Centers
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 1. Language centres and (higher education) policy changes
M. Šindelářová Skupeňová Speaker
121528
Autonomie im Fremdsprachenunterricht: Ein Online-Leitfaden für Lehrende
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 9. Enabling, implementing and supporting self-directed learning
C. Hagen Speaker Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-NürnbergB. Raaf Speaker Ludwig-Maximilians-Universität MünchenG. Tassinari Speaker Freie Universität Berlin
121531
Brücken bauen im akademischen Diskurs - Was Deutsch und Englisch verbinden kann
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 10. Establishing panlinguistic perspectives on academic language
I. Busch-Lauer Speaker Westsächsische Hochschule Zwickau
121536
Selbst Fachsprachenmaterial didaktisieren – Erfahrungen mit einem Kurs- und Übungsmaterial Deutsch für kirgisische Informatikstudierende
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 3. Cutting edge professional development for language teachers
A. Lange Speaker
121540
KI-Kompetenz für Sprachenlernende und -lehrende
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 4. Using AI in a meaningful and responsible way
L. Berglind Speaker Universität PaderbornA. Cerezo Alarcon Speaker Universität PaderbornS. Richter Speaker Universität Paderborn
121542
Flexibilisierung des Fortbildungsangebots für Sprachlehrkräfte durch moodlebasierte Self-Access-Kurse
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 3. Cutting edge professional development for language teachers
L. Berglind Speaker Universität PaderbornS. Richter Speaker Universität PaderbornL. Stefani Speaker Universität Paderborn
121543
AI in Language Teaching: Opportunities and Biases in Diverse and Heterogeneous Learning Environments
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 2. Recognising and implementing diversity
A. Schemien Speaker Berliner Hochschule für Technik (BHT)
121548
The best way out is always through – Shaping the crisis of English Language Teaching at German universities
Workshop outside conference strands (60 min) Presentation outside the conference strands
T. Dittmann Speaker Carl von Ossietzky Universität Oldenburg
121721
Sprachcoaching DaF für Mitarbeitende der Hochschulverwaltung
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 8. Unlocking new target groups and spheres of application
D. Strömsdörfer Speaker RWTH Aachen
121824
Innovative KI-gesteuerte Ansätze für den Sprachunterricht. Ein Workshop für didaktische Zukunftspraktiken
Workshop, 80 min 4. Using AI in a meaningful and responsible way
S. Berk Speaker Ruhr Uni BochumM. Behning Speaker Ruhruniversität Bochum
121904
Forschung an europäischen Sprachenzentren. Ergebnisse einer CercleS-Umfrage
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 1. Language centres and (higher education) policy changes
I. Wanner Speaker Universität Leipzig
121991
Life beyond the classroom: Staying relevant in the age of AI
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 5. Supporting, assessing and certifying the development of language skills
M. Mayor Speaker Pearson Languages
122039
Netzwerktreffen der AG "Europäische Hochschulallianzen und Sprachenzentren" (AG EUA-SPZ): Nachhaltigkeit
Workshop outside conference strands (60 min) Presentation outside the conference strands
I. Wanner Speaker Universität LeipzigA. Reich Speaker Rub (Ruhr-Universität Bochum)
122046
Nachhaltigkeit und Sprachlernen? International! Ein deutsch–argentinisches Modell für einen hybriden e-Tandem-Kurs. Konzept, Umsetzung und Ausblick.
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 9. Enabling, implementing and supporting self-directed learning
B. Friedel Ablanedo Speaker Ruhr-Universitaet Bochum
122236
Teaching and assessing mediation through integrated-skills tasks: Summarizing and synthesizing
Workshop, 80 min 5. Supporting, assessing and certifying the development of language skills
H. Gunel Speaker Oxford University PressG. Pasque Oxford University Press
122242
Aussprachelernen im Unterricht Wie kann man Aussprache effektiv evaluieren?
Workshop (40 min) 5. Supporting, assessing and certifying the development of language skills
J. Nakagawa Speaker Ochanomizu University
122375
Reflectories für Nachhaltigkeit: Sprachkompetenz und nachhaltiges Denken auf dem niedrigen Sprachniveau fördern
Workshop, 80 min 6. Fostering sustainable work and learning
C. Gnanko Speaker Landespracheninstitut in der RUBD. Schinauer Ruhr- Universitaet Bochum
122391
Nachhaltiger(er) Sprachunterricht: Ein exemplarischer Vergleich von neuen Englisch- und Schwedisch-Kursen
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 6. Fostering sustainable work and learning
S. Berk Speaker Ruhr Uni BochumM. Zumbusch Speaker RUB / ZFA
122423
Studienvorbereitung und -begleitung an Hochschulen in NRW: Sprache als Schlüsselkompetenz für ein erfolgreiches Studium (SPRASS)
Poster presentation outside the conference strands Presentation outside the conference strands
A. Berthelé Speaker Universität BielefeldA. Filimonova Speaker Universität Bielefeld
122588
Einsatz von Sprachassistent*innen: Für mehr Sprache, mehr Authentizität, mehr Integration
Poster presentation outside the conference strands Presentation outside the conference strands
N. Heimann-Bernoussi Speaker Ruhr- Universität BochumA. Soltyska Speaker Ruhr-Universität Bochum
122594
Peer-Feedback: Kompetenzentwicklung in der Prüfungsvorbereitung
Workshop, 80 min 5. Supporting, assessing and certifying the development of language skills
C. Pop Speaker TestDaF-Institut / g.a.s.t. e.V.L. Schwarz TestDaF-Institut / g.a.s.t. e.V.
122595
Nachhaltigkeit mit BNE in die Lehre bringen
Workshop, 80 min 6. Fostering sustainable work and learning
A. Hans Speaker Ruhr-Universität BochumJ. Majorowski Speaker Ruhr-Universität Bochum
122597
Mehrsprachigkeitsdidaktik in Aktion: Einblicke in eine deutsch-quebekische Summer School
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 7. Indentifying, embracing and encouraging multilingualism
N. Kulovics Speaker PH Freiburg
122623
Allein gegen Duolingo, Bologna und Donald Trump – Sprachenzentren unter Transformationsdruck
Moderated discussion (40 minutes) 1. Language centres and (higher education) policy changes
P. Tischer Universität des SaarlandesP. Tischer Speaker Universität des Saarlandes
122643
Universal Design for Learning (UDL): Ein Rahmenkonzept mit Potential für den Fremdsprachenunterricht
Poster presentation outside the conference strands Presentation outside the conference strands
N. Heimann-Bernoussi Speaker Ruhr- Universitaet Bochum
122645
„Wir fördern Ihr persönliches Wachstum“ und wachsen selbst mit – Diversity-Management am Sprachenzentrum
Poster presentation outside the conference strands Presentation outside the conference strands
J. Reinel Universität RegensburgC. Kramel Speaker Universität Regensburg
122649
Selbstgesteuertes Lernen in Zeiten knapper Kassen, von KI und veränderten Lernhaltungen – neu gedacht
Moderated discussion (40 minutes) 9. Enabling, implementing and supporting self-directed learning
E. Spänkuch Speaker Ruhr-Universität Bochum (RUB) K. Kleppin Speaker ehemals Ruhr-Universität Bochum / aktuell German Jordanian University T. Claußen Speaker Universität Bielefeld
122656
Developing DEIB, Multiculturalism, and Essential Skills for Future Management in Companies and Projects in Finland and Europe
Poster presentation outside the conference strands Presentation outside the conference strands
V. Vigato Speaker Turku University of Applied Sciences, Finland
123667
Jede Lehrkraft braucht eine Kraftquelle
Workshop outside conference strands (60 min) Presentation outside the conference strands
M. Bader Speaker Hueber Verlag GmbH & Co. KG
123669
Oxford Test of English Advanced: A world of opportunity awaits
Workshop outside conference strands (60 min) Presentation outside the conference strands
G. Pasque Speaker Oxford University PressE. Winterwerb-Cossons Oxford University Press
123670
PTE Academic: maintaining test integrity for international admissions
Workshop outside conference strands (60 min) Presentation outside the conference strands
B. Hanneford-Smith Pearson Languages
123671
Breaking Boundaries in Language Testing: the ISE Digital Exam
Workshop outside conference strands (60 min) Presentation outside the conference strands
A. Bennett Speaker
123674
Wie viel Grammatik darf es (noch) sein?
Workshop outside conference strands (60 min) Presentation outside the conference strands
S. Hofmann Speaker SCHUBERT-VerlagA. Klemm Speaker SCHUBERT-Verlag
123675
AKS-FOBIcert® – Fortbildung & Austausch fördern! Mit AKS-FOBIcert® Synergien schaffen
Workshop outside conference strands (60 min) Presentation outside the conference strands
L. Stefani Speaker Universität Paderborn
123901
Arbeitsgruppe Fremdsprachenunterricht im Zeitalter der KI
Workshop outside conference strands (60 min) Presentation outside the conference strands
S. Richter Speaker Universität PaderbornA. Häusler Speaker Ruhr-Universitaet Bochum
123902
Entfaltung des Potenzials von Productscapes für internationale Studierende im Studiengang Wirtschaftskommunikation Deutsch
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 7. Indentifying, embracing and encouraging multilingualism
S. Braun Speaker WHZ (Westsächsische Hochschule Zwickau)J. Vernal Schmidt Westsächsische Hochschule Zwickau
123905
Mehrsprachigkeit und die Internationalisierung der Lehramtsausbildung – nur Englisch?
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 7. Indentifying, embracing and encouraging multilingualism
A. Putzier Speaker Uni Greifswald
123907
Everyone speaks sustainability
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 6. Fostering sustainable work and learning
A. Soltyska Speaker Ruhr-Universität Bochum
124027
Maschinelle/Künstliche Intelligenz – kann sie uns bei der Lehre helfen?
Workshop outside conference strands (60 min) Presentation outside the conference strands
M. Langner Speaker ehem. Universität Freiburg/CH
124100
Instagram, LinkedIn und Co. – Sprachenzenten und Social Media
Workshop outside conference strands (60 min) Presentation outside the conference strands
J. Zipf Speaker AKS
124576
Studierenden mit Lese-Rechtschreib-Schwierigkeiten begegnen
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 2. Recognising and implementing diversity
S. Engelen Speaker JLU Gießen
124726
The Teaching of the Kichwa Language at the Instituto de Investigación, Educación y Promoción Popular del Ecuador
Poster presentation outside the conference strands Presentation outside the conference strands
E. Silveira Kisse Speaker Ruhr-Universität Bochum (RUB)
124955
English for University Staff
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion)
G. Barry Speaker CvO Universität Oldenburg
127036
Sprachen lehren und lernen in der digitalen Zukunft – goFLUENT als Partner der deutschen Sprachenzentren
Workshop outside conference strands (60 min) Presentation outside the conference strands
S. Mohaupt Speaker goFluent GmbH
127045
KI-gestütztes Lernen in Kurskooperationen – ein Praxisbericht aus einem binationalen Kooperationsprojekt
Poster presentation outside the conference strands Presentation outside the conference strands
K. Schöne Speaker TU Dresden
127161
Treffen der AKS-AG „DAAD-FIT-Projekte“
Workshop outside conference strands (60 min) Presentation outside the conference strands
J. Salas Speaker Hochschule Bielefeld University of Applied Sciences and Arts (HSBI)
127221
Auftakttreffen Arbeitsgruppe Deutsch in englischsprachigen Studiengängen
Workshop outside conference strands (60 min) Presentation outside the conference strands
M. Märlein Speaker Hochschule Kempten
129541
Methoden integrieren – Angewandte Linguistik in Sprachkursen/Sprachmodulen
Talk (25 minutes followed by a 10-minute discussion) 3. Cutting edge professional development for language teachers
M. Rusch Speaker WHZ (Westsächsische Hochschule Zwickau)